Herhaal uw laatste bestelling

Verzendkosten en Levertijden

Betrouwbare verzendopties stempel - Alensa

Voor een snelle navigatie, kan je hier klikken:

Verzendkosten

Koeriersdienst Bestellingen onder €70 Bestellingen over €70
DHL €5.95 €2
UPS Afhaalpunten* €4.95 €1
GLS €3.95 GRATIS

*Tijdelijk onbeschikbaar. Wij hopen deze optie zo snel mogelijk terug te activeren

   
Opmerkingen:
- De verzendkosten zijn inclusief BTW
- Prijzen blijven dezelfde, ongeacht de betalingswijze, en zijn steeds inclusief verpakking & verzending
- Verzendkosten zijn NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking
- Gratis levering is enkel van toepassing op onze standaard koeriersdienst GLS
- Promoties betreffende gratis levering volgen dezelfde regels als gratis levering bij bestellingen over €70, waardoor expres levering met DHL en UPS aan een lager tarief beschikbaar worden

Verzending buiten België

Alensa.be is niet in staat buiten België leveren. Om vanuit een ander Europees land te bestellen, dient u bovenaan de pagina op de corresponderende vlag te klikken. Deze stuurt u door naar de e-shop van het land van keuze. Ook naar Luxembourg kan Alensa momenteel helaas niet verzenden.

Verzending na betaling

Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.be de betaling heeft ontvangen. Koos u voor een UPS afhaalpunt, dan moet u ook op voorhand betalen. Betalen bij afhaling is niet mogelijk. Bij betaling via bankoverschrijving zal verzending pas gebeuren nadat de overschrijving door ons werd ontvangen en geverifieerd. U kan voor meer informatie terecht op de pagina betreffende de betalingsmethodes op Alensa.be.

Producten toevoegen aan een verzending of aanpassingen

Gelieve er rekening mee te houden dat, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, wij niet kunnen garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. En -vooral als u buiten openingsuren van de klantenservice bestelt- tevens kan Alensa ook niet garanderen dat wijzigingen aan onder meer de sterkte kunnen worden toegepast aan afegronde bestellingen alvorens verzending. Als u meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen of aanpassen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor u de betaling hebt uitgevoerd. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in uw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt uw bestelling als voltooid beschouwd wanneer u heeft betaald. Als u dan iets wil toevoegen, moet u op eigen verantwoordelij­kheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.

Levertijden

Koeriersdienst Geschatte levertijd
DHL 1 – 2 werkdagen na verzending
UPS Afhaalpunten 1 – 2 werkdagen na verzending
GLS 2 – 4 werkdagen na verzending
   
Opmerkingen:
- Bovenstaande verzendtijd treedt pas in werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen
- Als de bestelling werd geplaatst voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
- Als de bestelling na de middag werd geplaatst, gebeurt de verzending op de eerstkomende werkdag
- Als de betaling via bankoverschrijving gebeurt, zal de verzending plaatsvinden op de werkdag nadat de overschrijving werd ontvangen en geverifieerd door Alensa.be
- U ontvangt een track & trace code en link in de e-mail waarin Alensa.be uw verzending zal bevestigen, en u kan daarmee zelf de verzending opvolgen
- Verzendingen gebeuren NIET tijdens weekends

Levertijden van niet-voorradige goederen

Dankzij onze uitgebreide voorraad zijn we bij Alensa.be in staat om 97% van alle ontvangen bestelling meteen te verzenden. Echter, sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslaan. Deze worden rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven u slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden.

Tijdens het bestellen, krijgt u meermaals een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat u het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. U moet steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet u zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. U kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.

BE levertijden productpagina

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie mogelijks niet in voorraad is. Gelieve enkel aandacht te geven aan de geschatte verzendtijd nadat u alles correct heeft ingevuld. U kan dit nogmaals bekijken in uw winkelmandje alvorens u afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.be. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.be behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.

Bestellingen die zowel voorradige als niet-voorradige goederen bevatten

Om onnodig wachten te vermijden, is het heel belangrijk dat u na het invullen van alle correcte parameters, nogmaals de individuele geschatte verzendtijden van elk product controleert in uw winkelmandje, zie voorbeeld, voor u tot betaling overgaat. Controleer dit zeker voor elk van uw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.

BE levertijden winkelmandje

Door over te gaan tot betaling, gaat u als klant akkoord dat uw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als u dit wenst, kan u mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, uw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.

Problemen bij leveringen

Alensa.be is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandig­heden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Uw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij u sterk aan om u ons uw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners u kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal u ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien u daar enige problemen opmerkt.

Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelij­kheid bij de klant.

Claim protocol

Komt u tot de constatatie dat een pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.be een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal u steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van u een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat u, noch uw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om u zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of uw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode voor iedere koeriersdienst verschilt en kan tot 21 dagen in beslag nemen.

Beschadigde verpakking

Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan u er zeker van zijn dat u uw zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld „aanzienlijke schade aan de doos“, „vloeibaar lek“ etc. U moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar u.

Opmerkingen

Opmerking toevoegen

  • #20 / Corry

    Geachte Ik heb steeds mijn bestelling nog niet gekregen kan u het even nazien en alleszins mij laten weten wanneer ik mijn pakket gaan krijgen Alvast bedankt Van Moorem corry

    22:42 09.06.2017 / Antwoorden
    • #21 / info@alensa.be antwoord op #20

      Beste Corry,

      U heeft een niet voorraadig product besteld. Helaas hebben we 1 doosje niet op voorraad en daarom hebben we deze bij de producent besteld. De lenzen moeten binnen een week op ons magazijn aakomen en dan gaan wij het pakketje direct versturen.

      11:11 12.06.2017 / Antwoorden
  • #16 / Cabuy

    Betreft bestelling 174575 Beste, Bij deze laat ik weten zeer ontevreden te zijn over jullie service. Ik bestelde 4 doosjes lenzen op 12/09/16. Twee dozen konden onmiddellijk geleverd worden, twee andere na 1-2 weken. Op het ogenblik van de bestelling bestelde ik met de promotie 'gratis verzending'. Anderzijds was het totale bedrag ook hoog genoeg voor de standaard gratis verzending. Ik was reeds zeer teleurgesteld dat ik, na betaling, de boodschap kreeg dat mijn voorradige producten niet zouden geleverd worden, tenzij samen met de andere twee doosjes. Dit was vervelend want ik had niet veel voorraad meer. Ik was blij om op 20/09 de mail te krijgen dat de bestelling verstuurd was, ik was in de veronderstelling dat deze dus op 21/9 of uiterlijk 22/9 zouden toekomen. Vanmiddag 24/9 was mijn bestelling er echter nog steeds niet. Mijn voorraad was nu helemaal op en dus ruilde ik mijn namiddag ontspanning voor een namiddag shoppen, op zoek naar lenzen om morgen te kunnen dragen. Tien minuten geleden kreeg ik dan bericht dat er iemand aan de deur stond met mijn bestelling. Ik wachtte dus 12 dagen op een bestelling die voorradig was en waar (tot ik betaalde) de vermelding stond dat ze onmiddellijk zou geleverd worden. De beloofde 'gratis verzending' kreeg ik dus niet, want de verzending na twee weken was zowiezo gratis. Gelukkig is de bestelling ondertussen geleverd, maar de spanningen die er aan vooraf zijn gegaan en het gevoel van ontevredenheid waren niet nodig geweest... Mvg, Nancy Cabuy

    16:30 24.09.2016 / Antwoorden
    • #17 / info@alensa.be antwoord op #16

      Beste Nancy, het spijt ons heel oprecht voor het ongemak en al de spanning. In onze voorwaarden hierboven staat echter duidelijk beschreven wat er gebeurt als een bestelling niet voorradige goederen bevat. Tijdens het bestellingsproces zal u een indicatie krijgen van de verwachte levertijd (voordat u de bestelling plaatst). Na registratie van uw bestelling zal u nogmaals een bevestiging ontvangen van de verwachte levertijd. In jouw geval was deze indicatie voor voorradige producten onmiddellijk, maar nadat al je producten in je winkelmandje zaten zou je een algemene indicatie van 1–2 weken voor alles moeten zien want wij verzenden steeds de gehele bestelling in één keer op, ook al zijn niet alle producten niet-voorradig. Het splitsen van een bestelling waarbij de voorradige goederen eerst worden opgestuurd kan enkel bij uitzonderlijke gevallen (zoals een onverwachte langere levertijd dan diegene die werd weergegeven tijdens het bestellen). In jouw geval viel de wachttijd echter binnen de vooropgestelde termijn van 1–2 weken, dus was het voor ons onmogelijk om een splitsing te maken. En binnen de tijdsrekening mag de GLS levertijd van 2–4 werkdagen, zoals u hierboven ook kan lezen, ook niet vergeten toegevoegd te worden. Wij hebben echter alle begrip voor de last die u heeft ondervonden. Achteraf bekeken leek het in jouw specifiek geval beter om twee bestellingen te maken. Eéntje met de voorradige producten, profiterende van de gratis verzending, en een andere met de niet voorradige. We danken je alsnog hartelijk voor je aankoop!

      13:42 05.10.2016 / Antwoorden

Log in

Log in met

Facebook Google