Verzendkosten en Levertijden

Betrouwbare verzendopties stempel - Alensa

Voor een snelle navigatie, kan u hier klikken:

Verzendkosten

Koeriersdienst Standaardprijs
DHL €5.95
UPS Afhaalpunten* €4.95
PostNL €4.45
GLS €3.95

*Tijdelijk onbeschikbaar. Wij hopen deze optie zo snel mogelijk terug te activeren

   
Opmerkingen:
- De verzendkosten zijn inclusief BTW
- Prijzen blijven dezelfde, ongeacht de betalingswijze, en zijn steeds inclusief verpakking & verzending
- Verzendkosten zijn NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking
- Gratis levering is enkel van toepassing op onze standaard koeriersdienst GLS, alsook op PostNL

GRATIS levering

Levering met GLS en PostNL koeriersdienst wordt helemaal gratis bij elke bestelling boven €70. Ook promoties betreffende gratis levering zijn enkel van toepassing op GLS en PostNL leverdienst. Expreslevering met UPS en DHL vallen NIET binnen deze categorie.

Verzending buiten België

Alensa.be is niet in staat buiten België leveren. Ook naar Luxembourg kan Alensa momenteel helaas niet verzenden.

Verzending na betaling

Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.be de betaling heeft ontvangen. Koos u voor een UPS afhaalpunt, dan moet u ook op voorhand betalen. Betalen bij afhaling is niet mogelijk. Bij betaling via bankoverschrijving zal verzending pas gebeuren nadat de overschrijving door ons werd ontvangen en geverifieerd. U kan voor meer informatie terecht op de pagina betreffende de betalingsmethodes op Alensa.be.

Producten toevoegen aan een verzending of aanpassingen

Gelieve er rekening mee te houden dat, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, wij niet kunnen garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. En -vooral als u buiten openingsuren van de klantenservice bestelt- tevens kan Alensa ook niet garanderen dat wijzigingen aan onder meer de sterkte kunnen worden toegepast aan afegronde bestellingen alvorens verzending. Als u meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen of aanpassen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor u de betaling hebt uitgevoerd. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in uw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt uw bestelling als voltooid beschouwd wanneer u heeft betaald. Als u dan iets wil toevoegen, moet u op eigen verantwoordelij­kheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.

Levertijden

Koeriersdienst Geschatte levertijd
DHL 1 – 2 werkdagen na verzending
UPS Afhaalpunten* 1 – 2 werkdagen na verzending
PostNL 2 – 4 werkdagen na verzending
GLS 2 – 4 werkdagen na verzending

*Tijdelijk onbeschikbaar. Wij hopen deze optie zo snel mogelijk terug te activeren

Wij benadrukken nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting! Deze zijn gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Maar vergeet niet dat onze leverpartner door onvoorziene omstandigheden mogelijks kan afwijken van de vooropgestelde bezorgtermijn. Vooral in het geval van haast, moet men dus rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking! Alensa stelt duidelijk dat de klant zich ten allen tijde bewust is van de mogelijkheid op vertraging door onvoorziene omstandigheden.

   
Opmerkingen:
- Bovenstaande verzendtijd treedt pas in werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen
- Als de bestelling werd geplaatst voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
- Als de bestelling na de middag werd geplaatst, gebeurt de verzending op de eerstkomende werkdag
- Als de betaling via bankoverschrijving gebeurt, zal de verzending plaatsvinden op de werkdag nadat de overschrijving werd ontvangen en geverifieerd door Alensa.be
- U ontvangt een track & trace code en link in de e-mail waarin Alensa.be uw verzending zal bevestigen, en u kan daarmee zelf de verzending opvolgen
- Verzendingen gebeuren NIET tijdens weekends en op feestdagen!!

Levertijden van niet-voorradige goederen

Dankzij onze uitgebreide voorraad zijn we bij Alensa.be in staat om 97% van alle ontvangen bestelling meteen te verzenden. Echter, sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslaan. Deze worden rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven u slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden.

Tijdens het bestellen, krijgt u meermaals een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat u het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. U moet steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet u zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. U kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.

BE levertijden productpagina

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie mogelijks niet in voorraad is. Gelieve enkel aandacht te geven aan de geschatte verzendtijd nadat u alles correct heeft ingevuld. U kan dit nogmaals bekijken in uw winkelmandje alvorens u afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.be. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.be behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.

Bestellingen die zowel voorradige als niet-voorradige goederen bevatten

Om onnodig wachten te vermijden, is het heel belangrijk dat u na het invullen van alle correcte parameters, nogmaals de individuele geschatte verzendtijden van elk product controleert in uw winkelmandje, zie voorbeeld, voor u tot betaling overgaat. Controleer dit zeker voor elk van uw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.

BE levertijden winkelmandje

Door over te gaan tot betaling, gaat u als klant akkoord dat uw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als u dit wenst, kan u mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, uw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.

Problemen bij leveringen

Alensa.be is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandig­heden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Uw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij u sterk aan om u ons uw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners u kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal u ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien u daar enige problemen opmerkt.

Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelij­kheid bij de klant.

Claim protocol

Komt u tot de constatatie dat een pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.be een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal u steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van u een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat u, noch uw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om u zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of uw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode voor iedere koeriersdienst verschilt en kan tot 21 dagen in beslag nemen.

Beschadigde verpakking

Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan u er zeker van zijn dat u uw zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld „aanzienlijke schade aan de doos“, „vloeibaar lek“ etc. U moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar u.

Antwoord op # - Annuleer
#73
Rachele

Commande 720170482: j'ai fait un virement mais je n'ai pas recu un email de confirmation. L'ordre est en consigne? Merci.

#74
info@alensa.be

Bonjour, Nous vous avons apporté une réponse par mail. Cordialement

#71
Smithk792

reverse lookup cell phone free Your positions constantly have a decent amount of really fegefggkcdekakef

#70
Tine

Beste ik heb donderdag een bestelling gedaan. Normaal zou deze vandaag geleverd worden maar heb hiervan nog geen mail gehad. Hoelang gaat dit nog duren? bestelnummer is 710129958. Mvg Tine

#69
Stefanie

Geachte mevrouw, Kan u mij bevestigen dat mijn bestelling eind deze week wordt geleverd? Wij vertrekken immers op reis naar Afrika en hebben onze lenzen zeker nodig. Mvg, stefanie Van de Perre

#67
Deanna Fried

my order # 164305 6 may 2018 still has not arrived!! I cannot find 'overzicht bestellingen' anywhere on your site...nor have I have received any confirmation email ( no, it was not in spam). The payment has gone off my credit card.. this is not professional behaviour

#66
GUY

Beste, Mijn bestelling van dinsdag 8 MEI 2018 heb ik nog niet ontvangen ,hoe lang moet ik nog wachten . Mvg Guy Bosman

#65
info@alensa.be

Dear Deanna,

We are sending one confirmation e-mail to every customer who make an order. When the package is sent, we send an e-mail with track and trace link. Maybe fell these e-mails in spam. You can see the current state of your order in „overzicht bestellingen“.

#64
D Fried

My order # : 164305 (I think, I have no confirmation) 2 boxes of bausch & lomb contact lenses for astigmatism. I ordered it on sunday 6/05 & haven't received confirmation since. This is not a very professional service. No way to trace orders on the website??

#61
info@alensa.be

Dear Lucie,

We are sorry that you are not satisfied with the delivery service. The lenses were not on stock due to their unique parameter combinations. When you are choosing and ordering your lenses, you see an indication of the expected shipping date on the product page and in the basket. This date may change once you have selected the parameters for your contact lenses. We also informed you via e-mail that the lenses are not on stock.

#59
info@alensa.be

Beste Sinem, Uw bestelling is helaas niet betaald. We hebben u een e-mail met meer info verstuurd.

#55
Sinem

Hallo, ik heb nogaltijd mijn laatste bestelling nog niet ontvangen ? Ik denk dat ik betaald had en met snelle levering .

#49
lucie

I paid for DHL delivery which says 1-2 days, the payment was made THREE days ago. The website said the lenses were in stock. This morning I just got a shipping notification. Does this mean that it took someone three days to package and send the lenses? This is completely ridiculous.

#46
Corry

Geachte Ik heb over enige tijd zeker bijna een maand lensen besteld maar ze zijn nog altijd niet bij mij geleverd zou u dat eventueel kunnen nakijken want ik ben er op aan het wachten Alvast bedankt Corry

#47
info@alensa.be

Beste Corry,

Volgens DHL is het pakket op 3 januari bezorgd. We nemen contact met u op via e-mail om deze situatie op te lossen.

#32
Roger Bernard

Mijn bestelling bij jullie en levering via GLS met track-ID 46HQRP zou op 24/11 rond 11hbij de buren zijn geleverd, nl op Steenakkerstraat 26 3590 Diepenbeek, maar de naam en handtekening van Sluis Marie zijn mij onbekend, navraag bij verschillende buren gedaan, maar helaas geen pakket. Ik heb deze mail ook naar GLS gestuurd. Hoe zou ik alsnog mijn bestelling zo snel mogelijk kunnen ontvangen?

#33
info@alensa.be

Beste Roger,

Wij gaan uit op onderzoek en zorgen dat dit in orde komt. Voor verder stappen nemen we contact op met u via e-mail.

#25
Georges

Beste, als gratis levering wordt gepromoot gedurende de volgende 5 dagen, waarom komen die 3.95 euro verzendingskosten dan toch bij een eindafrekening van 69€ ?

#26
info@alensa.be

Beste Georges,

Wu zullen u via email contacteren. Hopelijk kunnen we het probleem vinden en oplossen .

#22
Johny

Geachte ik heb op 6 Oktober lenzen besteld en tot op heden nog niets gekregen wilt u dat eens nakijken alvast bedankt

#23
info@alensa.be

Beste Johny, Helaas moesten we in uw specifieke geval even informeren bij de producent. CooperVision kampt momenteel jammer genoeg met een kleine productie- en leververtraging voor bijbestelde producten. We excuseren ons hiervoor oprecht en willen u tijdens deze langere wachttijd graag compenseren. We namen hiervoor contact op per email met u.

#20
Corry

Geachte Ik heb steeds mijn bestelling nog niet gekregen kan u het even nazien en alleszins mij laten weten wanneer ik mijn pakket gaan krijgen Alvast bedankt Van Moorem corry

#21
info@alensa.be

Beste Corry,

U heeft een niet voorraadig product besteld. Helaas hebben we 1 doosje niet op voorraad en daarom hebben we deze bij de producent besteld. De lenzen moeten binnen een week op ons magazijn aakomen en dan gaan wij het pakketje direct versturen.

Maestro Master Card VISA VISA Electron PayPal Bancontact DHL GLS PostNL
Top