Verzendkosten en Levertijden

Verzendkosten

Bpost

Standaardprijs

€ 3.89

Bpost - afhaalpunten

Standaardprijs

€ 3.59

GLS

Standaardprijs

€ 4.25

Budbee - afhaalpunten

Standaardprijs

€ 3.59

DPD

Standaardprijs

€ 3.89

DPD - afhaalpunten

Standaardprijs

€ 3.59

Opmerkingen:

  • De verzendkosten zijn inclusief BTW
  • Prijzen blijven dezelfde, ongeacht de betalingswijze, en zijn steeds inclusief verpakking & verzending
  • Verzendkosten zijn NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking
  • Gratis levering is enkel van toepassing op onze standaard koeriersdienst GLS en Bpost, NIET op expresdiensten zoals DHL en UPS.

GRATIS levering voor alle bestellingen met contactlenzen, brillen en zonnebrillen

Levering met GLS en Bpost koeriersdienst is helemaal gratis bij elke bestelling met contactlenzen, brillen en zonnebrillen. Indien u een ander product wil kopen en voor meer dan €45 bestelt, dan wordt Bpost of GLS levering volledig gratis! Ook promoties betreffende gratis levering zijn enkel van toepassing op GLS en Bpost leverdienst. Expreslevering met UPS en DHL vallen NIET binnen deze categorie.

Verzending na betaling

Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.be de betaling heeft ontvangen. Koos u voor een UPS afhaalpunt, dan moet u ook op voorhand betalen.

Producten toevoegen aan een verzending of aanpassingen

Gelieve er rekening mee te houden dat, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, wij niet kunnen garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. En -vooral als u buiten openingsuren van de klantenservice bestelt- tevens kan Alensa ook niet garanderen dat wijzigingen aan onder meer de sterkte kunnen worden toegepast aan afegronde bestellingen alvorens verzending. Als u meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen of aanpassen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor u de betaling hebt uitgevoerd. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in uw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt uw bestelling als voltooid beschouwd wanneer u heeft betaald. Als u dan iets wil toevoegen, moet u op eigen verantwoordelij­kheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.

Levertijden

Koeriersdienst Geschatte levertijd
GLS 2 – 4 werkdagen na verzending
Bpost 1 – 2 werkdagen na verzending
Bpost - afhaalpunten 1 – 2 werkdagen na verzending
Budbee 1 – 2 werkdagen na verzending
DPD 2 – 3 werkdagen na verzending
DPD - afhaalpunten 2 – 3 werkdagen na verzending

*Tijdelijk onbeschikbaar. Wij hopen deze optie zo snel mogelijk terug te activeren

Wij benadrukken nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting! Deze zijn gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Maar vergeet niet dat onze leverpartner door onvoorziene omstandigheden mogelijks kan afwijken van de vooropgestelde bezorgtermijn. Vooral in het geval van haast, moet men dus rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking! Alensa stelt duidelijk dat de klant zich ten allen tijde bewust is van de mogelijkheid op vertraging door onvoorziene omstandigheden.

Opmerkingen:

  • Bovenstaande verzendtijd treedt pas in werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen
  • Als de bestelling werd geplaatst en betaald voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
  • Als de bestelling na de middag werd geplaatst en betaald, gebeurt de verzending op de eerstkomende werkdag
  • U ontvangt een track & trace code en link in de e-mail waarin Alensa.be uw verzending zal bevestigen, en u kan daarmee zelf de verzending opvolgen. Indien u Bpost had geselecteerd, begint de track & trace code meestal binnen 2 werkdagen te werken.
  • Verzendingen gebeuren NIET tijdens weekends en op feestdagen!!

Levertijden van niet-voorradige goederen

Dankzij onze uitgebreide voorraad zijn we bij Alensa.be in staat om 97% van alle ontvangen bestelling meteen te verzenden. Echter, sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslaan. Dit gebeurt vaak bij torische lenzen in zeldzame combinaties of multifocale lenzen. Zeldzame combinaties worden minder vaak besteld, waardoor onze voorraad klein is. Een grote voorraad zou namelijk kunnen vervallen en wij sturen enkel producten in optimale toestand. Deze worden bij een tekort rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven u slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden. Dit kan vervelend lijken en wij hebben alle begrip voor enige last veroorzaakt door een onduidelijke levertijd van specifieke goederen, maar willen graag benadrukken dat wij volledig afhangen van de oorspronkelijk fabrikant. Deze voorziet ons van een schatting maar kan de levertijd echter onverwachts en soms onbepaald verlengen. Wij doen ons uiterste best in dit geval om u duidelijkheid te geven, maar de fabrikant behoudt het recht om de levertijd aan te passen wanneer nodig.

Tijdens het bestellen, krijgt u meermaals een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat u het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. U moet steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet u zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. U kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.

BE levertijden productpagina BE levertijden productpagina

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie mogelijks niet in voorraad is. Gelieve enkel aandacht te geven aan de geschatte verzendtijd nadat u alles correct heeft ingevuld. U kan dit nogmaals bekijken in uw winkelmandje alvorens u afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.be. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.be behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.

Bestellingen die zowel voorradige als niet-voorradige goederen bevatten

Om onnodig wachten te vermijden, is het heel belangrijk dat u na het invullen van alle correcte parameters, nogmaals de individuele geschatte verzendtijden van elk product controleert in uw winkelmandje, zie voorbeeld, voor u tot betaling overgaat. Controleer dit zeker voor elk van uw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.

BE levertijden winkelmandje BE levertijden winkelmandje

Door over te gaan tot betaling, gaat u als klant akkoord dat uw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als u dit wenst, kan u mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, uw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.

Problemen bij leveringen

Alensa.be is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandig­heden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Uw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij u sterk aan om u ons uw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners u kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal u ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien u daar enige problemen opmerkt.

Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelij­kheid bij de klant.

Claim protocol

Komt u tot de constatatie dat een pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.be een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal u steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van u een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat u, noch uw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om u zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of uw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode voor iedere koeriersdienst verschilt en kan tot 21 dagen in beslag nemen. Echter, indien u onze pakketverzekering hebt aangekocht, dan zullen we nagenoeg onmiddellijk een nieuw pakket met dezelfde goederen kunnen opsturen, zonder dat de claimsprocedure eerst afgerond is.

Beschadigde verpakking

Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan u er zeker van zijn dat u uw zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld „aanzienlijke schade aan de doos“, „vloeibaar lek“ etc. U moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar u.