- Contactlenzen Types contactlenzenMeest verkochte merken
- Vloeistoffen & Oogzorg
- Accessoires
- Brillen
-
Zonnebrillen ZonnebrillenBrilvormFabrikant
- Help & informatie
Meer info over contactlenzen
Meer info over brillen
Uw winkelmandje is leeg
Toon mijn winkelmandjeWij bedanken u voor uw bezoek aan de Alensa.be website. Alensa.be behoort tot het Europese Alensa netwerk dat originele en kwaliteitsvolle lenzen aanbiedt evenals de bijhorende accessoires. Deze pagina bevat de richtlijnen, voorwaarden en termen waarmee u, de consument, koper en gebruiker van onze Alensa.be webshop, mee akkoord gaat bij het gebruiken van onze website en het maken van een aankoop. Bij het bevestigen van elke aankoop zal ook een tickbox staan die stelt dat u als klant uw akkoord geeft. Daarom is het uitermate belangrijk dat u deze voorwaarden grondig leest en begrijpt. Alensa gaat ervan uit dat de koper deze voorwaarden heeft begrepen en ermee akkoord is gegaan. Aanvullende informatie kan gevonden worden op verder informatieve pagina's op onze website. Alensa behoudt het recht om te verwijzen naar informatie meegegeven op die pagina's.
De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing voor het winkelen bij Alensa.be.
De voorwaarden zijn vast en geven de contractuele relatie tussen de koper en de
verkoper weer. Alle contractuele betrekkingen worden beheerst door de wetten van
de Tsjechische Republiek. Indien de wederpartij een consument is, worden alle
relaties die hier niet worden beschreven beheerst door het Tsjechische
Burgerlijk Wetboek (Wet nr. 40/1964 Coll.) en de Consumer Protection Act (Wet
nr. 634/1992 Coll.). Indien de wederpartij een bedrijf is, zijn alle relaties
die hierin niet zijn gedefinieerd onderworpen aan het Tsjechische Wetboek van
Koophandel (Wet nr. 513/1991 Coll.).
Volgens Electronic Records of Sales
Act in de Tsjechische Republiek, is de verkoper verantwoordelijk om de koper te
voorzien van een bewijs van aankoop. Tezelfdertijd dient de verkoper alle
inkomsten aan te geven bij de online belastingsadministrator; bij technisch
falen dient dit niet later dan binnen de 48 uren te gebeuren.
Alle producten en diensten van Alensa.be worden verleend door de hoofdoperator van het Alensa netwerk. Onze magazijnen en logistieke centra zijn gelegen in Tsjechië. Alensa.be staat officieel geregistreerd bij het Alensa moederbedrijf, op volgend adres:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a/6
190 00 Praha 9
BTW-nummer: CZ27179681
Het Alensa handelsmerk, alle inhoud op onze website, elk promotiemateriaal uitgegeven door Alensa zijn intellectuele eigendom van de hoofdoperator van het Alensa netwerk.
Klanten zijn vrij onze website te gebruiken als gasten of geregistreerde gebruikers. De klant moet onze website op een correcte en verantwoordelijke manier gebruiken, en hierbij onze algemene voorwaarden volgen. In geval van misbruik heeft Alensa het recht om de gebruiker tijdelijk of permanent te verbannen van de website en verleende diensten.
Alensa.be staat gebruik enkel toe onder wettelijke normen:
Gebruikers zijn vrij om commentaar en recensies toe te voegen aan onze website. Echter, commentaar mag niet gemaakt worden met de intentie om onze reputatie of de reputatie van anderen te schaden, noch om anderen te intimideren, pesten of te misleiden.
Het is ten strengste verboden om virussen of andere technologisch destructieve of misbruikende software op onze website te introduceren, of om digitale aanvallen op onze site en servers te plegen. Deze vormen van misbruik worden beschouwd als strafbare feiten en zullen worden gemeld aan de bevoegdheden. In dergelijk geval zal Alensa volledig samenwerken met de bevoegdheden en hen voorzien van alle informatie nodig voor een wettelijk onderzoek en wettelijke vervolging.
Alensa is niet verantwoordelijk in geval dat onze website schade heeft opgelopen door digitale aanvallen of schadelijke software.
Ons aanbevelingssysteem (via klantencodes) is niet langer van toepassing en werd op 31.12.2018 stopgezet. Krediet verworven aan de hand van dit systeem blijft actief tot het opgebruikt is.
Alensa laat geen opstapeling van promocodes toe. De huidig actieve korting kan u in het winkelmandje bekijken. U kan hier echter geen tweede, of volgende korting aan toevoegen. Om een andere korting te activeren, moet u de huidig actieve korting deactiveren. Alensa wil hiermee misbruik tegen gaan. Wees u als klant dus bewust van het feit dat slechts één promotie actief kan zijn op uw bestelling.
Afgeprijsde producten zijn niet vatbaar voor verdere kortingen. U kan een afgeprijsd product herkennen aan een doorstreepte prijs, vervangen door een nieuwe, lagere prijs. Deze korting is finaal en kan niet verder verlaagd worden via andere promo's. Promo codes zijn dus ook niet van toepassing op producten die reeds afgeprijsd zijn. Bij twist betreffende kortingen, contacteer de klantendienst zodat jouw zaak persoonlijk kan worden geëvalueerd.
Verworven krediet (=bonusgeld gekoppeld aan de account van de klant, dat enkel geldig is voor aankopen bij Alensa) wordt automatisch afgetrokken van de volgende bestelling wanneer aan de minimumvoorwaarde is voldaan. Krediet kan niet uitbetaald worden als geld of gestort worden op de bankrekening van de klant.
Misbruik van promocodes op Alensa is ten strengste verboden.
Alensa voorziet de gebruiker van allerhande informatiepagina's met tips, info, uitleg, toelichting en meer betreffende contactlenzen, brillen, oogzorg, etc. Het doeleinde van deze informatie is om gebruikers algemene tips en informatie te geven, NIET om direct medisch advies te geven. Indien u professioneel medisch advies vereist, gelieve uw arts of specialist te raadplegen. Volg ALTIJD het advies van uw arts of specialist op. De informatie op onze website dient enkel om dagdagelijks gebruik van onze producten te ondersteunen en mag niet gebruikt worden voor medische doeleinden.
De koopovereenkomst wordt geacht tot stand te zijn gebracht wanneer de koper zijn bestelling bevestigt in het bestelformulier dat online beschikbaar is. Een bestelling kan ook worden bevestigd via de telefoon. Door het plaatsen van een bestelling bij Alensa.be, erkent de koper dat hij deze voorwaarden heeft gelezen en dat hij aanvaardt om eraan te voldoen. Overigens bevestigt de koper bij het maken van een aankoop via onze webshop dat hij/zij legaal gerechtigd is om dergelijke aankoop te maken. Tot slot bevestigt u als koper in het bezit te zijn van een geldig voorschrift.
De verkoper heeft het recht om bestellingen die meer dan 10 stuks van eenzelfde product bevatten, te annuleren en terug te betalen.
Indien de koper niet expliciet vermeldt in het veld "Opmerking voor de verkoper" dat hij een gedrukt bewijs van aankoop en de bijsluiter vereist, is hij het ermee eens dat ze zullen worden geleverd als elektronisch formulier. De factuur kan worden gedownload nadat de koper zijn bestelling heeft ontvangen door naar "overzicht bestellingen" te gaan op de kopers persoonlijke Alensa.be gebruikersprofiel. Het is ook mogelijk een digitale factuur aan te vragen door contact op te nemen met de klantendienst. De koper heeft de mogelijkheid om het afleveradres te onderscheiden van het facturatie-adres en een notitie aan te brengen indien nodig in het bestelformulier. Deze gegevens worden automatisch opgenomen in het fiscale document.
Facturen op Alensa.be worden steeds uitgeschreven op het adres van de hoofdoperator van het Alensa netwerk. Dit adres kan niet worden gewijzigd. Facturen staan steeds gedateerd op de dag van verzending, NIET op de dag van de bestelling. Ook dit kan niet worden gewijzigd. Een andere naam en een geboortedatum kunnen worden toegevoegd aan de factuur maar hierbij valt de verantwoordelijkheid bij de koper en dient u, als koper, steeds deze informatie duidelijk toe te voegen in het veld "opmerking" bij het maken van een aankoop. Aanpassingen kunnen achteraf niet worden gemaakt.
Facturen op Alensa.be worden per bestelling gemaakt. Eén bestelnummer wil dus steeds zeggen "één factuur". Er kunnen geen gesplitste facturen of facturen met weggelaten producten worden gemaakt. Om verschillende facturen te ontvangen, bijvoorbeeld voor twee verschillende personen, dient u verschillende bestellingen te maken. Facturen worden niet aangepast achteraf.
Betreffende de ziekteverzekering, Alensa.be kan klanten enkel voorzien van een factuur en NIET van bijkomende attesten. Hoewel contactlenzen bij Alensa gebruikelijk worden vergoed, valt de verantwoordelijkheid bij de klant om zelf na te gaan bij de zorgverzekeraar of zijn aankoop zal worden terugbetaald. Alensa kan geen verantwoordelijkheid opnemen als deze uitzonderlijk niet wordt terugbetaald door de zorgverzekering.
U kan via volgende methoden betalen in onze webshop:
Alle betalingen worden op een veilige en beschermde manier uitgevoerd. Uw gegevens worden enkel gebruikt om de betaling tot stand te brengen en zullen in geen geval worden doorgegeven aan andere partijen. Betalen via Alensa verloopt volledig volgens de Europese regelgeving voor Sterke Cliëntauthenticatie, die optimale veiligheid en bescherming garandeert.
Indien u koos voor online betaling met kredietkaart, Bancontact/MisterCash of Paypal zal u direct na het plaatsen van de bestelling doorverwezen worden naar beveiligde website van één van onze partners waar u veilig de betaling kan uitvoeren. U kan de online betaling ook uitvoeren vanuit het overzicht van uw bestellingen via de knop “Online betalen”. Let er wel op dat de betalingslink enkel geldig is gedurende 30 minuten. Terugbetalingen in geval van retours gebeuren automatisch bij online betalingen.
DHL Express
Expresprijs
€5.95
UPS Express
Expresprijs
€4.95
PostNL
Standaardprijs
€4.45
Bpost
Standaardprijs
€3.95
Bpost - afhaalpunten
Standaardprijs
€3.95
GLS
Standaardprijs
€4.25
Opmerkingen:
Alensa.be voorziet gratis levering met PostNL, GLS en Bpost bij elke bestelling met contactlenzen, brillen en zonnebrillen. Indien u een ander product wil kopen en voor meer dan €45 bestelt, dan wordt Bpost, GLS of PostNL levering volledig gratis. Gratis levering is dus enkel van toepassing op PostNL, GLS en Bpost, NIET op expresdiensten UPS en DHL.
Alensa.be maakt periodiek promoties betreffende gratis levering beschikbaar. U zal deze op onze site kunnen lezen, of hierover mailings ontvangen. Ook op social media worden deze bekendgemaakt. Deze promoties blijven geldig voor een termijn bepaald in de promotie zelf. Deze promoties zijn enkel geldig zolang alle voorwaarden gesteld binnen de promotie gerespecteerd worden. Promoties betreffende gratis levering volgen dezelfde regels als gratis levering bij bestellingen over €45, waardoor enkel standaarddiensten PostNL en Bpost volledig gratis wordt.
Alensa.be is niet in staat buiten België leveren. Ook naar Luxembourg kan Alensa momenteel helaas niet verzenden. Gelieve dus niet te bestellen uit bijvoorbeeld Nederland.
Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.be de betaling heeft ontvangen. Koos u voor een afhaalpunt, dan dient u ook op voorhand te betalen. Betalen bij afhaling is niet mogelijk. Ook voor goederen die niet in stock zijn en worden bijbesteld bij de fabrikant voor de klant, moet op voorhand worden betaald. Vermits dit vaak om unieke parametercombinaties gaat, werken wij door betaling op voorhand aan te nemen zodat wij producten kunnen reserveren voor u.
Wij bieden nu de mogelijk om pakketverzekering bij te kopen. Deze verzekering dekt pakjes in het geval dat ze beschadigd of verloren raken in transit. Dit betekent dat van zodra is vastgesteld dat een pakje verloren of beschadigd is, wij onmiddellijk een nieuw pakket met dezelfde goederen zullen opsturen. Via deze verzekering hoeft u dus niet te wachten tot de soms lange claimsprocedure eerst is afgerond, alvorens uw vervangingsgoederen kunnen opgestuurd worden. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat speciaal op-maat-gemaakte goederen, zoals unieke brillen en zeldzame lenswaarden, eerst opnieuw zullen moeten gemaakt/bijbesteld worden.
Vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, kunnen wij niet garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. Als u meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor u de betaling hebt uitgevoerd. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in uw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt uw bestelling als voltooid beschouwd wanneer u heeft betaald. Als u dan iets wil toevoegen, moet u op eigen verantwoordelijkheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.
Zoals het geval wanneer u producten wil toevoegen, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, kunnen wij ook niet garanderen dat wij wijzigingen aan bestelde producten kunnen toepassen. Wij beschouwen, zoals eerder gesteld, elke betaalde bestelling als volledig en correct. De klantendienst kan gecontacteerd worden wanneer de klant een wijziging aan bijvoorbeeld de sterkte wil maken. De klantendienst zal dan inkijken of deze aanpassing nog mogelijk is. Dit is echter enkel mogelijk binnen de openingsuren van de klantendienst. U dient zich als klant bewust te zijn een correcte bestelling te maken.
Koeriersdienst | Geschatte levertijd |
DHL Express | 1 – 2 werkdagen na verzending |
UPS Express | 1 – 2 werkdagen na verzending |
UPS Afhaalpunten* | 1 – 2 werkdagen na verzending |
PostNL | 2 – 4 werkdagen na verzending | Bpost | 2 – 4 werkdagen na verzending |
*Tijdelijk onbeschikbaar. Wij hopen deze optie zo snel mogelijk terug te activeren
Wij benadrukken nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting! Deze zijn gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Maar vergeet niet dat onze leverpartner door onvoorziene omstandigheden mogelijks kan afwijken van de vooropgestelde bezorgtermijn. Vooral in het geval van haast, moet men dus rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking! Alensa stelt duidelijk dat de klant zich ten allen tijde bewust is van de mogelijkheid op vertraging door onvoorziene omstandigheden.
Opmerkingen:
Vermits Alensa dagelijks een groot aantal bestellingen verwerkt, heeft de klant de verantwoordelijkheid zijn bestelling zelf op te volgen. Teneinde dit te kunnen doen, voorziet Alensa elke klant na bestelling van een track & trace code of link waarmee de verzending kan opgevolgd worden. De klant ontvangt deze in de e-mail waarin Alensa de verzending van zijn/haar bestelling zal bevestigen. Soms duurt het even alvorens elke leverdienst een code genereert, waardoor de code of link soms niet in onze bevestigingsmail werden toegevoegd. Indien u om één of andere reden geen code heeft ontvangen, moet u als klant zelf de klantendienst contacteren om deze code aan te vragen. Onze klantendienst zal u deze op verzoek dan probleemloos opsturen.
Sommige contactlenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslagen. Deze worden dus rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven u slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden.
Tijdens het bestellen, krijgt u meermaals een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat u het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. De klant heeft de verantwoordelijkheid om steeds te letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet u als klant zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. U kan hieronder een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.
Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie mogelijks niet in voorraad is. Gelieve enkel aandacht te geven aan de geschatte verzendtijd nadat u alles correct heeft ingevuld. U kan dit nogmaals bekijken in uw winkelmandje alvorens u afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.be. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.be behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.
U heeft als klant de verantwoordelijkheid om zelf voor u overgaat tot betaling nogmaals de individuele geschatte verzendtijden van elk product te controleren in uw winkelmandje, zie voorbeeld hieronder. Controleer dit zeker voor elk van uw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.
Door over te gaan tot betaling, gaat u als klant akkoord dat uw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als u dit wenst, kan u mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, uw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.
Alensa.be is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandigheden, feestdagen, etc. U dient als klant in gedachten te houden dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Uw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij u sterk aan om u ons uw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners u kunnen bereiken. Bij slecht ingevulde informatie valt de verantwoordelijkheid in de handen van de klant en kan Alensa geen verantwoordelijkheid meer opnemen. Van zodra de bestelling verzonden is, zal u ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien u daar enige problemen opmerkt.
Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelijkheid bij de klant.
Indien er een of ander probleem optreedt met de levering, moet de klant dit melden binnen de 30 dagen na de geschatte bezorging.
Komt u als koper tot de constatatie dat een pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.be een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal u steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van u een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat u, noch uw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om u zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of uw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode voor iedere koeriersdienst verschilt en kan tot 21 dagen in beslag nemen. U gaat als klant akkoord met het correct doorlopen van de gehele claimprocedure, zodat wij u zo snel mogelijk en op de juiste manier kunnen helpen. Echter, indien u onze pakketverzekering hebt aangekocht, dan zullen we nagenoeg onmiddellijk een nieuw pakket met dezelfde goederen kunnen opsturen, zonder dat de claimsprocedure eerst afgerond is.
Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan de klant er zeker van zijn dat hij de zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld "aanzienlijke schade aan de doos", "vloeibaar lek" etc. U moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar u.
De 365-dagen garantieperiode begint wanneer het product door de koper is ontvangen. Als het gekochte product, de verpakking of de gebruiksaanwijzing die eraan verbonden zijn een vervaldatum vermelden die voldoen aan de bijzondere wettelijke voorschriften, zal de garantieperiode eindigen op de vervaldatum. Wij leveren meestal contactlenzen met een vervaldatum van meer dan 24 maanden. Vervaldatums zijn beschikbaar voor elk product in onze web shop. In geval van twijfel over de vervaldatum neem dan contact op met info@alensa.be.
Onze brillen/zonnebrillen komen met een standaardgarantie van twee jaar in geval van defect. Als u uw bril/zonnebril gewoon wil retourneren, dan kan dit enkel gebeuren binnen de wettelijke 14-dagen bedenktijd. Hierna vervalt de geldigheid voor normale retours van brillen/zonnebrillen. De goederen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn. De originele verpakking mag niet vernietigd worden. Indien u graag zonnebrillen of brilmonturen wil terugzenden voor een terugbetaling, moet u het complete product terugsturen. Dit is inclusief de doos, de buitendoos, de verpakking, alles binnenin de doos, schoonmaakdoekjes, en alle etiketten en stickers. Met andere woorden, de zonnebril of montuur moet in de exacte, originele toestand worden teruggestuurd. Indien elementen missen of beschadigd zijn, is terugbetaling of omruiling niet meer mogelijk. Gelieve hiervoor goed op te letten.
Zonnebrillen, monturen en brillenglazen worden allen verstuurd in optimale toestand en grondig gecontroleerd op kwaliteit. In het zeldzame geval dat de bril of zonnebril defect zou aankomen, contacteer meteen onze klantendienst. Klachten over schade ten gevolge van slecht gebruik, slecht onderhoud, of normale slijtage kunnen niet aanvaard worden onder de garantie.
De brillenglazen van brillen op voorschrift worden individueel gemaakt, en zijn steeds gepersonaliseerd. Daarom komen deze nooit in aanmerking voor een retour. Enkel de brilmonturen komen in aanmerking voor een retour en eventuele terugbetaling. Deze voorwaarde geldt van zodra de brillenglazen betaald zijn. Indien u toch vragen of specifieke problemen hebt, contacteer eerst onze klantendienst en wij kijken na wat kan gedaan worden.
Het is belangrijk dat u voor elke retourzending steeds deze procedure volgt. Alensa.be kan geen verantwoordelijkheid opnemen voor terugzendingen die de procedure niet hebben gevolgd. Eerst en vooral neemt u contact met ons op via het contactformulier op de website, of via mail, met een toelichting over de reden van de retourzending, hierbij inbegrepen alle nodige informatie (ordernummer, volledige beschrijving items, etc.) Onze klantenservice zal uw verzoek inzien en neemt contact op via email.
Onze klantenservice reageert meestal op verzoeken binnen 1–2 werkdagen. Bij een goedkeuring ontvangt u instructies over hoe het nu verder moet, maar hieronder staat beschreven hoe retours gebeuren voor 2 situaties.
Ontving u iets verkeerd van ons of ging er iets mis aan onze kant? Laat dit eerst en vooral aan onze klantendienst weten zodat wij onze fout kunnen bevestigen. Nadat onze fout is bevestigd, sturen we u per mail een postlabel op waarmee u uw terugzending in orde maakt. Stuur uw retour in dit geval NIET op zonder dit label en wacht steeds tot u van ons het label heeft ontvangen.
Kortom, in geval van een kwaliteitscontrole of een fout begaan door Alensa, gebeurt de procedure om terug te zenden in 4 stappen:
In de situatie dat u normaal wil retourneren, of dat u een foutje had gemaakt, of in het geval u TopVue producten terugstuurt om uw geld terug te krijgen, dan moet u alles terugsturen naar ons Regus retouradres. Dit adres wordt enkel en alleen gebruikt om retourzendingen te verzamelen, waarna onze partner Regus deze doorstuurt naar onze magazijnen en centra in Tsjechië.
Alensa.be (Regus)
Place de L'université 16,
4° étage
1348 Ottignies-Louvain-la-Neuve, België
Zorg dat u voor deze retour een track en trace ontvangt van uw postkantoor, zodat u uw zending kan opvolgen! De klantendienst zal u hier naar vragen in geval dat u eventueel zou vermoeden dat er iets is misgegaan met de retour.
Stuur de ongeopende en onbeschadigde verpakkingen van contactlenzen per post in een stevige doos om schade tijdens transit te vermijden. Voeg een bewijs van aankoop, uitgegeven door de Alensa.be webshop, toe.
In het geval van situatie 1, waar het uitdrukkelijk gaat om een fout van de verkoper gaat, of bij een kwaliteitscontrole, zullen de bijkomende kosten voor uw retourzending uiteraard vergoed worden door Alensa.be en wij sturen u een gratis label.
U betaalt zelf voor de afhandel- en verzendkosten van de retourzending in het geval van situatie 2. De verkoper is niet in staat een prepaid optie voor een retourzending te verschaffen en u dient deze zelf in orde te maken.
Alensa.be neemt contact met u op nadat uw terugzending is aangekomen, verwerkt en gecontroleerd op schade, gebruik of opening. Dit proces kan tot een maand in beslag nemen. Voor retours afgehandeld door Regus, moet Alensa soms wachten tot onze partner genoeg retours heeft verzameld om een bulkzending naar ons te kunnen doorsturen. In geval van twijfel, aarzel niet om de klantenservice te contacteren om te vragen hoe het met uw terugzending gesteld is.
Merk op dat deze procedure langer zal duren wanneer u zonnebrillen zou terugsturen, uiteraard in hun oorspronkelijke staat en onbeschadigde verpakking. De reden hiervoor is dat de authenticiteit en toestand van elk paar eerst gronding moet onderzocht worden alvorens de procedure kan worden afgerond. Zorg dat alle etiketten nog steeds aan de bril zijn bevestigd!
Als klant gaat u bij elke retour akkoord dat u de wachttijd en verwerkingstijd zal respecteren.
Heeft u klachten over uw aangekochte lenzen? Dan dient u rekening te houden met onderstaande termen, vermits deze zonder dispuut gelden op alle aankopen gemaakt op Alensa.be. Bij klachten aanvaardt Alensa.be onder geen enkele voorwaarde beweringen waarin de klant alle contactlenzen en dus, met andere woorden, alle bewijsmateriaal heeft weggegooid. Let er dus op om steeds alles bij te houden en eventueel foto's te nemen. Neem steeds eerst contact op met onze klantendienst. Zij zullen adviseren over wat nog kan gedaan worden. Indien u vervolgens uw producten moet retourneren, dient u de procedure en voorwaarden beschreven op onze pagina betreffende de retourprocedure steeds te volgen en respecteren.
Klachten over TopVue producten kunnen worden aangepakt binnen onze TopVue geld-terug-garantie zolang aan alle voorwaarden, die op onze webpagina gewijd aan dit onderwerp te lezen zijn, werd voldaan.
Alensa.be is een online verkoper/verdeler van contactlensverpakkingen en geen opticien, optometrist, oogspecialist of apotheker. Bijgevolg is het dus ook onmogelijk voor ons om losse of individuele lenzen te vervangen. Enkel de opticien is gerechtigd om proeflenzen te voorzien of individuele contactlenzen te vervangen. Wij kunnen u enkele volledige verpakkingen leveren. Bij klachten betreffende losse lenzen, kunnen wij dus enkel handelen door te werken met de volledige verpakking.
Indien u klachten heeft over de kwaliteit van uw lenzen (roodheid, wazig zicht, oncomfortabel, extreem droog, …) zullen wij deze doorsturen naar de fabrikant waar ze worden gecontroleerd op productiefouten in een kwaliteitscontrole. Bewaar daarom alle producten waarvan u een defect vermoedt! Gooi niets weg! Indien er een productiefout of defect wordt aangetroffen, zullen wij u gratis nieuwe lenzen met dezelfde parameters opsturen. Indien er echter wordt bewezen dat de klant de schade of het defect zelf heeft veroorzaakt, kunnen we u helaas geen nieuwe lenzen opsturen of geld teruggeven.
Als u defecte lenzen terugstuurt, raden wij u aan het in een stevige doos te plaatsen om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Wanneer de fabrikant een productiefout zal moeten opsporen, is het nodig om alle verpakkingen ook toe te voegen aan uw zending. Dit wil zeggen dat u blisters en dergelijke dient mee te geven. Het LOT-nummer dat zich op de verpakking en op elke individuele blister bevindt, is uiterst belangrijk voor het onderzoek. Geef daarom zoveel mogelijk materiaal mee! Als een contactlens is uitgepakt (of gebruikt), moet u voorkomen dat deze uitdroogt tijdens het transport. Wij raden u aan de defect lens of lenzen in een houder met lenzenoplossing te plaatsen en deze stevig te sluiten. Als de lenzen uitgedroogd aankomen of beschadigd worden tijdens het transport, kunnen wij u geen nieuwe lenzen opsturen of u uw geld terugstorten. Aangezien elke klacht uniek is adviseren wij u om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice voor de exacte details van de omruiling via info@alensa.be. Het item waarover u klachten heeft, moet vergezeld gaan van een brief waarin de productfout beschreven wordt. U dient ook een brief toe te voegen waarin u stelt wat u verwacht (nieuwe lenzen, geld terug). Let op dat een kwaliteitscontrole door de fabrikant een bepaalde tijd in beslag kan nemen, maar wij behandelen elke klacht binnen de 30 dagen.
Bij elke klacht gaan we er natuurlijk van uit dat u de lenzen uitstekend heeft verzorgd. Een verwaarloosde verzorging kan namelijk makkelijk leiden tot een defecte lens. Indien uw defect te wijten is aan slechte zorg, kan u helaas geen klacht claimen. Neem zeker een kijkje naar wat u moet om uw lenzen goed te verzorgen. Ook normale slijtage is geen reden tot een claim voor vervanging of reparatie. Wij gaan steeds na of u het product normaal heeft gebruikt, of er geen sprake is van normale slijtage, of u het product goed heeft onderhouden, of u het product niet zelf hebt beschadigd en of u het probleem tijdig aan ons hebt gemeld. Enkel wanneer wij hebben onderzocht dat u voldoet aan deze voorwaarden, heeft u recht op vervanging/vergoeding.
Gelieve op te merken dat u uw oogvoorschrift of recept zal moeten voorleggen wanneer u een onderzoek naar defecte lenzen start. Tijdens het bestellen, zal u nooit een voorschrift moeten indienen, maar u moet wel steeds in het bezit zijn van een recept of voorschrift dat niet ouder is dan één jaar. Uw recept en uw exacte oogwaarden zullen vergeleken worden met de waarden van de vermoedelijk defecte lenzen tijdens het onderzoek.
De klant heeft het recht om een klacht in te dienen betreffende mogelijke defecten binnen 24 maanden na ontvangst van het product. Indien een vermoedelijk defect wordt gemeld binnen 6 maanden na ontvangst, en indien dit defect bewezen wordt, dan wordt geoordeeld dat het product defect was voor de klant het had ontvangen.
Merkt u dat uw lenzen niet de juiste waarden hebben, contacteer dan onmiddellijk de klantendienst, best voor u de lenzen openmaakt. In het geval dat wij u, door onze eigen fout, een verkeerde waarde hebben toegestuurd, zullen wij u de lenzen vergoeden of ze vervangen zonder extra kosten. Echter, in het geval u zelf een foutje maakte tijdens het bestellen, en uw lenzen komen daardoor niet overeen met uw voorgeschreven waarden, dan valt de verantwoordelijkheid op u en kan Alensa de lenzen enkel vervangen of vergoeden als deze ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd zijn. Het afhandelen van zulke zaken gebeurt in overeenstemming met bovenstaande terugzendprocedure. U moet steeds in bezit zijn van een officieel voorschrift van uw arts of oogspecialist. Dit voorschrift mag niet ouder zijn dan 1 jaar oud. In geval van betwisting, heeft Alensa het recht dit voorschrift van u te vragen en dit te vergelijken met uw bestelling. Let dus steeds goed op tijdens het bestellen dat u de correcte waarden ingeeft.
Klachten over de ontvangst van verkeerde goederen zijn slechts geldig voor 30 dagen na ontvangst van het product. Als meer dan 30 dagen zijn verstreken nadat u het product heeft ontvangen, dan is de klacht niet langer geldig. We raden u daarom aan om uw producten meteen na ontvangst te controleren en zo snel mogelijk contact op te nemen met ons als u een fout opmerkt.
Overstappen naar een nieuw merk van contactlenzen (ook al werd dit aanbevolen door een specialist) vormt een risico dat dit nieuwe merk de drager niet past. De verkoper is niet aansprakelijk voor enige medische complicaties of ongemakken die kunnen voortvloeien uit het dragen van dergelijke nieuwe lenzen. Wij raden u sterk aan om steeds overleg te plegen met uw oogarts of opticien vooraleer u nieuwe lenzen probeert. Wanneer u als klant contactlenzen aankoopt zonder advies van een specialist, arts of opticien, kan Alensa geen verantwoordelijkheid nemen als de lenzen u niet bevallen. Dit alles is tevens ook van toepassing op lenzenvloeistoffen, oogdruppels en oogsprays.
Indien u de verpakking van deze lenzen reeds geopend heeft, kan u ze helaas niet meer omruilen en in dit geval kan Alensa niets meer doen voor u. Ongeopende verpakkingen kunnen wel nog omgeruild worden en Alensa.be kan u in dit geval vergoeden.
Het uiteindelijke effect van het dragen van gekleurde lenzen is zeer subjectief en kan variëren afhankelijk van vele omstandigheden en invloeden. Ten eerste zal het effect worden beïnvloed door de pigmentatie van de ogen. Ten tweede kan het effect worden beïnvloed door externe factoren zoals licht, make-up en kledingkeuzes. Bovendien kan het type van kleurlenzen ( versterkend of ondoorzichtig ) een andere resultaat geven op uw natuurlijke oogkleur. Omdat het onmogelijk is om het resultaat voor elk individu te voorspellen, kunnen we kleurlenzen niet vergoeden indien u ontevreden bent van het resultaat. U gaat als klant akkoord bij de aankoop van kleurlenzen dat deze bij ontevredenheid niet kunnen worden vergoed.
Zonnebrillen, brillen en monturen worden grondig gecontroleerd op kwaliteit voor verzending en worden in optimale toestand ingepakt en verzonden. In het zeldzame geval dat deze beschadigd of defect zouden aankomen, gelieve meteen onze klantendienst te contacteren zodat we uw zaak kunnen inkijken en u kunnen helpen. Wij kunnen geen klachten aanvaarden over brillen die niet correct gebruikt werden volgens de gebruikersinstructies, of brillen die werden beschadigd door slecht onderhoud (bijvoorbeeld door de bril schoon te vegen met een doekje niet bedoeld voor brillenglazen). Ook schade veroorzaakt door extreme temperaturen (bijvoorbeeld door sauna of zonnehitte in een auto, etc.), of door agressieve/bijtende stoffen (haarproducten, zeewater, etc.), valt niet onder onze garantie. Onze garantie dekt ook defecten veroorzaakt door normaal en frequent gebruik niet. Met andere woorden, brillen die schade oplopen veroorzaakt door de klant of door de omgeving, door verkeerd gebruik of normale slijtage, komen niet in aanmerking voor verdere kortingen of een vergoeding.
Vermoedt u toch een defect met uw geslepen brillenglazen, dan zullen deze (samen met uw voorschrift, wat u in dit geval moet voorleggen) worden gecontroleerd door de fabrikant. Als de fabrikant een defect vaststelt, zullen de glazen wél worden vergoed.
Voor klachten betreffende defecte enkelvoudige brillenglazen, contacteer onze klantendienst eerst en zorg dat u een geldig recept of voorschrift (niet ouder dan 1 jaar) meegeeft. Dit recept/voorschrift is absoluut nodig om de brillenglazen na te kijken. U zal vervolgens gevraagd worden om de bril volledig terug te sturen (montuur, glazen, bijgeleverde accessoires, etiketten, etc. ). Neem de brillenglazen NIET uit de montuur!
Voor klachten betreffende defecte multifocale / progressieve brillenglazen, contacteer onze klantendienst eerst en zorg dat u een geldig recept of voorschrift (niet ouder dan 1 jaar) meegeeft. U moet ook een frontale foto waar u de bril draagt, meegeven (die zal gebruikt worden om de bril te centreren), en een foto van de zijkant waar u de bril draagt (die zal gebruikt worden om de hoek van de bril te bepalen). U zal vervolgens gevraagd worden om de bril volledig terug te sturen (montuur, glazen, bijgeleverde accessoires, etiketten, het blauwe kaartje, het blauwe zakje met de demobrillenglazen, etc…). Neem de brillenglazen NIET uit de montuur!
Retours die opzettelijk beschadigd zijn of onvolledig zijn, worden niet aanvaard. Contacteer altijd onze klantenservice voor je retourneert!
Alensa behoudt ten allen tijde het recht om de inhoud van onze website te wijzigen. Wij proberen u steeds van up to date inhoud te voorzien maar zijn niet verantwoordelijk voor foutjes of tijdelijk verkeerd weergegeven informatie. Ook bij technische fouten of fouten veroorzaakt door kwaadwillige aanvallen van derden (hackers, virussen, etc.) kan Alensa geen verantwoordelijkheid opnemen. Als u als klant last ondervindt door problemen in onze webshop, contacteer dan zo snel mogelijk onze klantendienst zodat zij deze zo snel mogelijk kunnen oplossen en u zo snel mogelijk kunnen helpen.
Opmerkingen door andere gebruikers mogen niet geïnterpreteerd worden als richtlijnen, en moeten worden geïnterpreteerd als subjectief. Alensa zal misleidende commentaar aankaarten, corrigeren of verwijderen.
Alensa behoudt ten allen tijde het recht de prijzen van onze producten aan te passen, afhankelijk van de veranderende markt, eisen van de fabrikant, groeiende concurrentie, etc. Wij streven ernaar om steeds de laagste prijs te behouden. U kan als klant een verzoek indienen tot verlaging van de prijs zolang deze voldoet aan alle voorwaarden beschreven op onze webpagina betreffende de laagste prijsgarantie.
Wij tonen foto's van echte producten, zoals verkocht. Maar, het product weergegeven in die foto's is niet het exacte doosje of product dat u zal ontvangen. Elke doos en elk individueel product heeft z'n eigen kenmerken waaronder vervaldatum, identificatienummer, parameters, etc. Sommige producenten bezitten ook meerdere productiecentra, verspreid over verscheidene locaties. Originele, zelfde producten geproduceerd in verschillende centra van dezelfde producent, zijn niet verschillend van elkaar. Klachten over waarden die locatie-geboden zijn of logischerwijze uniek zijn per individueel product, en die dus onmogelijk dezelfde kunnen zijn tussen het geportretteerde product op de website en het ontvangen product, beïnvloeden nooit de kwaliteit van onze originele producten en gelden niet bij het indienen van een claim.
Elke natuurlijke persoon heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen terug te trekken uit de overeenkomst. In geval van herroeping van de overeenkomst moet de koper de volgende voorwaarden in acht nemen:
De goederen mogen niet gebruikt of beschadigd zijn (de originele verpakking mag bijvoorbeeld niet geopend worden). Indien de consument de originele verpakking opent, beschadigt, beschrijft, etc. of indien het product niet meer kan gebruikt worden wegens hygiënische- of veiligheidsredenen, is een dergelijk product niet langer verkoopbaar en kan het niet geretourneerd worden.
Gelieve het bewijs van aankoop dat we uitgaven, zijn kopie of uw ordernummer bij te voegen. Vergeet niet om uw bankrekeningnummer en BIC code te vermelden.
Wij raden u aan de geretourneerde goederen te verzenden in een stevige kartonnen doos in plaats van een envelop (ook al was het een anti-shock envelop). Indien de zending lijdt aan schade tijdens het transport, zijn wij niet verplicht om deze te accepteren.
In geval van herroeping van de overeenkomst, indien de koper voldeed aan de bovenstaande voorwaarden, zal de koper een volledige terugbetaling inclusief de oorspronkelijke verzendkosten ontvangen. De koper zal alleen de kosten voor het terugzenden van de goederen voor zijn rekening nemen. De restitutie wordt binnen 2-10 dagen na ontvangst, van de geretourneerde goederen in een herverkoopbare staat, op rekening van de klant gecrediteerd.
De consument heeft
recht om een correctie van zijn geschillen te eisen als hij niet tevreden is met
de wijze waarop het geschil is opgelost of als hij beweert dat de verkoper zijn
consumentenrechten geschonden heeft. Hij kan contact opnemen met de verkoper via
e-mail op info@alensa.be. Als
de verkoper weigert om de correctie uit te voeren of niet reageert in een
periode van 30 dagen sinds het aanzoek werd gestuurd, heeft de consument het
recht om een klacht in te dienen met een entiteit voor alternatieve
geschillenbeslechting (ADR-entiteit), wettelijk gebonden door de Belgische
nationale wet (de wet van 4 april 2015 Boek XVI). De klacht kan worden
ingediend, zoals beschreven in het Belgische nationaal recht (de wet van 4 april
2015 Boek XVI).
De consument kan ook online een klacht indienen via
het Europese resolutieplatform Online Dispute (ODR-platform) - https://ec.europa.eu/consumers/odr.
De definitie van "consument" in de zin van Alternatieve geschillenbeslechting van consumenten (ADR) omvat natuurlijke personen die handelen buiten hun bedrijfs- of beroepsactiviteit. Echter, indien de overeenkomst is gesloten voor doeleinden die deels binnen en deels buiten de handel (tweeledige doel contracten) van de persoon vallen en het doel van de handel zo beperkt is om niet overheersend te zijn in de algemene context van de handel, moet de persoon ook beschouwd worden als een consument. Alternatieve geschillenbeslechting van consumenten (ADR) is van toepassing op de procedures voor de beslechting van geschillen over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit de verkoopcontracten of dienstverleningscontracten tussen een handelaar en een consument buiten de rechtszaal. Alternatieve geschillenbeslechting van consumenten (ADR) geldt alleen voor lange afstand inkoopcontracten. Alternatieve geschillenbeslechting van consumenten (ADR) is niet van toepassing op geschillen waarbij de waarde van de vordering niet hoger is dan € 20. De ADR-entiteit kan een nominale vergoeding vragen aan de consument voor het indienen van een klacht die niet hoger is dan € 5 inclusief btw.
De bescherming en verwerking van persoonsgegevens
wordt uitgevoerd in overeenstemming met volgend Privacybeleid, volledig
volgens huidige wetgeving en Artikel 6, deel 1.(b) van de REGULATIE (EU)
2016/679 VAN HET EUROPESE PARLEMENT EN DE RAAD. Ga verder naar dit beleid om
onze handelingen betreffende cookies, persoonsgegevens en bescherming na te
lezen.
De administrator van uw persoonsgegevens is Alensa s.r.o., geregistreerd op Českomoravská 2408/1a, Praha 9 – Kyje, 198 00, identificatienummer: 27179681, geregistreerd in het Commerciële Register van de Gemeentelijke Rechtbank in Praag, sectie C, 102359 (hierna steeds benoemd als “administrator”).
Alensa s.r.o. verwerkt noodzakelijke persoonsgegevens onder Artikel 6, deel 1.(b) van de REGULATIE (EU) 2016/679 VAN HET EUROPESE PARLEMENT EN DE RAAD, welke vereist zijn om een overeenkomst of contract aan te gaan met Alensa, s.r.o., waaronder:
We verwerken ook volgende persoonsgegevens:
In overeenstemming met de toepasbare wet, met het doel een overeenkomst te bewerkstelligen en dit contract en enige toekomstige toepassing van de rechten en verplichtingen van alle betrokken partijen vast te leggen, zal de opslag en verwerking van persoonsgegevens met eerder genoemde doelstelling lopen voor een periode van 10 jaar vanaf de vastlegging van de laatste overeenkomst, tenzij anders vereist bij wet teneinde de contractuele documentatie voor een langere periode te behouden. De verwerking waar eerder naar verwezen werd, is mogelijk gemaakt onder Artikel 6, deel 1.(b) van de REGULATIE (EU) 2016/679 VAN HET EUROPESE PARLEMENT EN DE RAAD: “de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.”
Foto's worden enkel gebruikt om de kwaliteit van brillen en brillenglazen te beoordelen, en worden verwijderd als het proces is afgerond.
Tenzij bij wet vereist, zal Alensa s.r.o. uw persoonsgegevens niet vrijgeven aan derde partijen. Alensa, s.r.o. verklaart hierbij dat alle persoonsgegevens strikt vertrouwelijk zijn en niet zullen worden vrijgegeven aan derde partijen. Uitzonderingen hierop zijn als volgt:
Ander gebruik van persoonlijke informatie is:
De administrator heeft niet de doelstelling om uw persoonsgegevens door te geven aan de derde landen (landen buiten de EU) of enige internationale organisaties.
Commerciele berichten kunnen door Alensa s.r.o.
naar uw e-mailadres worden verstuurd. Deze procedure wordt toegestaan door Akte
No. 480/2004 Coll. Artikel 7, deel 3 van de diensten van de
informatiemaatschappij, tenzij u beslist deze te weigeren in de toekomst.
Als u eender wanneer beslist dat u onze e-mails niet langer wil ontvangen,
gelieve dan de optie om uit te schrijven te volgen, die u kan vinden onderaan
elke e-mail nieuwsbrief of bij uw klantgegevens op onze website.
Alensa
s.r.o. zal uw e-mailadres bewaren gedurende drie jaar na de laatste
verkoopsovereenkomst tussen beide partijen.
U kan uw persoonlijke gegevens steeds wijzigen of aanpassen door in te loggen in uw persoonlijke klantenprofiel. Volgens de voorwaarden vastgesteld in de regulaties, heeft u volgende rechten:
Als u enige vragen of bezorgdheden heeft over de behandeling van uw persoonsgegevens, kan u ons contacteren per e-mail op GDPR@alensa.eu, of kan u de Autoriteit Persoonsgegevens contacteren.
Onze website maakt gebruik van cookies om onze webshop relevant, interessant en gebruiksvriendelijk te maken. Cookies zijn kleine bestanden die op uw computer, smartphone, of enig ander toestel worden opgeslagen en vervolgens gebruikt worden door uw web browser.
We gebruiken cookies voor volgende doeleinden:
Sommige cookies verzamelen informatie die vervolgens door derden wordt gebruikt, en deze derde partij cookies ondersteunen rechtstreeks onze reclame activiteit. Bijvoorbeeld, informatie over producten aangekocht in onze webshop kan door een reclamebureau worden getoond als een deel van een display of in een aangepaste web banner reclame op uw geselecteerde website. Echter, in dit soort reclame kan u nooit persoonlijk worden geïdentificeerd aan de hand van de weergegeven data
De cookies gebruikt door onze website worden verdeeld in twee basistypes. Tijdelijke (session) cookies worden verwijderd van zodra u de website verlaat. Permanente cookies blijven langdurig op uw apparaat opgeslagen, of dient u manueel te verwijderen (de tijdsduur hoe lang dergelijke cookies op uw apparaat blijven, hangt af van de instellingen binnen elke cookie, alsook van de instellingen van uw browser). Cookies kunnen ook worden opgedeeld aan de hand van functionaliteit. Analyserende cookies helpen ons de gebruikservaring van onze website te verbeteren en helpen ons te begrijpen hoe mensen onze website gebruiken; conversion cookies helpen ons de prestatie van verschillende verkoopkanalen te analyseren; tracking cookies analyseren gebruikersgedrag, samen met conversion cookies, meestal met reclamedoeleinden; remarketing cookies laten ons tevens ook toe aangepaste en gerichte reclame en inhoud aan te bieden; en essentiële cookies zijn nodig om de basisfuncties van de website goed te laten werken.
Alle cookies gebruikt door deze server zijn in overeenstemming met de huidige EU cookie wetgeving.
U kan cookies op eender welk moment verwijderen, maar door dit te doen, kan u alle informatie verliezen die u toelaat onze website snel en efficiënt te gebruiken, inclusief gepersonaliseerde instellingen
Zorg dat u steeds de meest recente en up-to-date versie van uw internetbrowser gebruikt en raadpleeg de instructies en helpfunctie van uw browser indien u niet zeker bent over hoe u de privacy instellingen moet aanpassen.
Cookies weigeren
Het gebruik van cookies maakt steeds deel uit van de internetbrowser. De meeste browsers accepteren standaard automatisch cookies. U kan cookies weigeren door uw internetbrowser te gebruiken of door beperkingen op geselecteerde cookies in te stellen.
U kan informatie over browsers en hoe u cookie-instellingen kan wijzigen, terugvinden op volgende websites of aan de hand van andere documentatie over internetbrowsers:
We geven inhoud weer die linkt naar websites van derden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van derde partij sites en hun inhoud. Wanneer u verder klikt naar een derde partij, merk dan op dat u onze website zal verlaten en dat uw persoonsgegevens niet langer zullen worden beschermd door ons beleid. Gelieve grondig het beleid van de betreffende derde partij na te lezen om te weten te komen hoe zij uw persoonlijke gegevens verwerken en gebruiken.
Databeveiliging is uiterst belangrijk voor ons, met als gevolg dat we de nodige fysieke, elektronische en beleidsmatige maatregelen hebben getroffen om data verzameld door onze website te beschermen en beveiligen. Echter, toch maken we u graag aandachtig op het feit dat het doorgeven van informatie over het Internet steeds op eigen risico gebeurt.
Elke verandering aan de verwerking van persoonsgegevens zal op deze pagina openbaar worden gemaakt. Wij herzien regelmatig ons beleid in overeenstemming met nieuwe wetgevingen, regulaties en richtlijnen betreffende data bescherming.
In geval van vragen of verzoeken betreffende ons privacybeleid, aarzel niet ons te contacteren via de klantenservice, zoals hieronder aangegeven, of via het e-mailadres: gdpr@alensa.eu.
Klantenservice:
+ 32 380 852 65
info@alensa.be
Databeschermingsofficier:
Andrea Ornsteinova
dpo@alensa.eu