Herhaal uw laatste bestelling

Omruilen en Retourneren

Omruil & terugzendgarantie stempel - Alensa

Omruilingen en retours moeten aan elk van volgende voorwaarden voldoen:

*verpakkingen moeten onder meer voldoen aan de EU-wetgeving voor gezondheid en veiligheid

Wil u ruilen voor andere parameters?

Als u contactlenzen bestelde met de verkeerde parameters, of als uw parameters inmiddels veranderd zijn, dan is het mogelijk om onbeschadigde en ongeopende verpakkingen om te ruilen voor lenzen met de juiste parameters door onderstaande procedure te volgen. Wij sturen u de nieuwe parameters meteen op nadat uw retourzending is aangekomen en werd gecontroleerd op schade, gebruik of opening van de verpakkingen.

Wil u ruilen voor een ander product?

Als u voor lenzen van een ander merk wil inruilen, en uw huidige verpakkingen zijn in ongeopende en onbeschadigde toestand, dan kan u dit doen door onderstaande procedure te volgen. U retourneert uw huidige verpakkingen en krijgt ze van Alensa.be terugbetaald nadat deze in ons magazijn is aangekomen en werd gecontroleerd op schade of opening. In tussentijd dient u een nieuwe bestelling te maken met uw gewenste merk of product. Alensa.be kan geen prijsaanpassingen maken. U krijgt steeds de retour volledig terugbetaald en dient zelf een nieuwe bestelling te maken.

Retourneert u om een andere reden?

Onderstaande retourprocedure is ook van toepassing op de geld-terug-garantie voor TopVue producten. Gelieve in dit geval dan ook onderstaande procedure te volgen.

Ook, wanneer u na overleg met de klantendienst besloten heeft om verpakkingen terug te sturen omdat u een productiefout vermoedt, dient u onderstaande procedure te volgen. De producten worden dan naar ons teruggestuurd, waarna wij deze naar de fabrikant zullen doorsturen voor een officiële kwaliteitscontrole. Het LOT-nummer dat zich op de verpakking en op elke individuele blister bevindt, is uiterst belangrijk voor het onderzoek. Geef daarom zoveel mogelijk materiaal mee! In dit geval dient u steeds eerst de klantendienst te contacteren en krijgt u vervolgens exacte instructies.

Hoe gaat u te werk bij het omruilen of retourneren?

Het is belangrijk dat u voor elke retourzending steeds deze procedure volgt. Alensa.be kan geen verantwoordelij­kheid opnemen voor terugzendingen die de procedure niet hebben gevolgd. Eerst en vooral neemt u contact met ons op via het contactformulier op de website, of via mail, met een toelichting over de reden van de retourzending, hierbij inbegrepen alle relevante informatie (ordernummer, volledige beschrijving items, etc.) Onze klantenservice zal uw verzoek inzien en er wordt met u contact opgenomen via mail.

Onze klantenservice reageert doorgaans op verzoeken binnen 1–2 werkdagen. Bij een goedkeuring ontvangt u een postlabel en u dient dit label zeker te gebruiken om uw pakket te posten. Indien u problemen met dit label zou ervaren, contacteer ons dan opnieuw en stuur GEEN zendingen op eigen initiatief. Wij voorzien u dan van een nieuw label. Stuur zelf GEEN zendingen naar adressen op het label.

Kortom, de procedure retourneren gaat in 4 stappen:

  1. Valideer uw retourzending door contact met ons op te nemen via het contactformulier
  2. Onze klantenservice zendt u een postlabel via de mail
  3. U maakt de retourzending in orde mét bijgevoegde retourlabel
  4. Stuur ons van de retourzending

Stuur de ongeopende en onbeschadigde verpakkingen van contactlenzen (en lenzenvloeistoffen) per post in een stevige doos om schade tijdens transit te vermijden. Voeg een bewijs van aankoop, uitgegeven door de Alensa.be webshop, toe. Gelieve ook instructies toe te voegen betreffende de verwachte handeling. In het geval dat wij u nieuwe lenzen zullen opsturen, geef dan zeker de juiste parameters op. In het geval van een monetaire vergoeding hebben wij de nodige informatie nodig om deze te kunnen uitvoeren (echter, voor online betalingen kunnen wij dit automatisch uitvoeren).

Hoeveel zal de uitwisseling of retour kosten?

U betaalt alleen voor de afhandel- en verzendkosten van de retourzending. De verkoper is niet in staat een prepaid optie voor een retourzending, waarbij de fout bij de koper ligt, te verschaffen. In het geval dat het uitdrukkelijk gaat om een fout van de verkoper, zullen de bijkomende kosten voor uw retourzending uiteraard vergoed worden. Alensa.be stuurt u in beide gevallen GRATIS de nieuwe lenzen op.

Hoelang zal dit duren?

Alensa.be neemt contact met u op nadat uw terugzending is aangekomen, verwerkt en gecontroleerd op schade, gebruik of opening. Dit proces kan tot een maand in beslag nemen. In geval van twijfel, aarzel niet om de klantendienst te contacteren om te vragen hoe het met uw retour gesteld is.

Merk op dat deze procedure langer zal duren wanneer u zonnebrillen zou terugsturen, uiteraard in hun oorspronkelijke staat en onbeschadigde verpakking. De reden hiervoor is dat de authenticiteit en toestand van elk paar eerst gronding moet onderzocht worden alvorens de procedure kan worden afgerond.

Log in

Log in met

Facebook Google